Monday, September 10, 2007

Åter

Efter en lång tids frånvaro på grund av studier och privatliv är jag nu här igen. Dock kommer jag nog aldrig bli den typ av bloggare som uppdaterar flera gånger om dagen, det är livet helt enkelt för dyrbart för.

Men i en tid av minst sagt heta debatter kring Lars Wilks och hans rondellhundar, med den islamistiska vinsten i Turkiets demokratiska val och med Ramadan runt knuten så känns det som det är dags. Inte minst för att jag får en möjlighet att skriva av mig lite.

Efter en sommar i Algeriet har jag i alla fall insett att det inte är lätt att leva som muslim i Sverige, åtminstone inte i jämförelse. Men det finns också lite ljus i ett annars ganska kompakt mörker. Då jag tog en promenad fiskade jag till mig en Metro som i en kort notis kunde avslöja att Tele 2 inför Ramadan lanserar tjänsten med Koran recitation i mobilen. Så vänner, det går framåt även om det går sakta!

No comments: